Vårens och studentens och vet i tusan vad det blir för tid som kommer nu

Sjung om stundentens lyckliga dar, nu ska vintern rensas bort. Eller något dyligt i den stilen. Har ingen riktig koll på hur det går och ärligt talat, jag har inget intresse för det heller.
Förövrigt har dagen varit bra. Fylld med skratt as always! Galenskaperna kommer man inte bort från hur mycket man än försöker. Inte för att jag inte vill, det är ju ett tecken på att man lever och inte växer fast vid något träd.
Försöker hålla damerna i schack och i livet, de börjar ju bli till åren enligt dem själva. Själv försöker jag få dem att förstå att de inte alls börjar bli gamla och gaggiga. Eller inte...svårt att säga!
 
Mr P börjar fundera på om han ska låsa in oss någonstan eller om det är omöjligt att göra något åt oss. Vi är nog obotliga antar jag. Förmiddagen passerade förbi som om inget har hänt och jag vet i tusan vad jag egentligen har gjort. Suttit och stickat lite, pratat mönster med Mr A. Ska ju så småningom sy mig en klännig. Mr A och E fick för sig att jag skulle sy en klänning med en korsett till för att trycka in allt och få ut andra saker. Börjar faktiskt fundera på om vad de egentligen lurar på. Dessutom har vi i gruppen börjat fundera på en annan sak som är för tidigt att säga något om här. Men det ska bli intressant och jag kan inte vänta tills det blir färdigt.
 
Sitter hemma hos mor nu och fryser en aning, hur kan det komma sig? Det blåser väl inget utanför? Nej då inte alls! Det blir eventuellt en tripp till Tannefors ikväll för att se på elden. Om de nu får tända vill säga. Det återstår att se då det blåser en hel del.Damerna fick mig att lova att inte trilla i vattnet. Men de sa inget om att hoppa i vattnet.
Publicerat: 2013-04-30 @ 16:43:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!