Sysselsatt

Lördags eftermiddag. Eller ska jag säga att det har blivit kväller? Hmmm, tror att det är något in between om jag ska vara ärlig. Hur som haver så är jag faktiskt slutkörd. Dagen började lugnt och stillsamt. Slöade bort förmiddagen med absolut ingenting. Ibland är det riktigt skönt att anstränga sig till det yttersta med att göra absolut ingenting alls. Efter lunchtid var det jag som knatade iväg till Ikano för att jaga efter present till lillskruttan som fyller år snart. Efter mycket om och men hittade jag faktiskt väl valda presenter till den unga damen. Jo nog borjar hon bli en ung dam alltid. Tiden går allt för fort. Jag ser unga madam Johansson som den lilla räka hon är. Hur gammal hon än blir kommer hon alltid vara den underbaraste lilla bebis hon var.
 
 
När jag var på Maxi och inhandlade det jag behövde märkte jag att det var mer folk än vad det brukar vara en lördagseftermiddag. Efter att ha strosat runt ett tag i mataffären ser jag då Svergies egna matlagande boxare Paolo Roberto. Lite roligt att se och lite förvånande. Stod och tittade lite när han lagade till pasta och någon god pastasås till. Tog några bilder med telefonen för att bevisa för mina kollegor på måndag att jag verkligen träffade honom. För mina kära kollegor har fått för sig att jag har för livlig fantasi. Konstigt egentligen. Men nu sitter jag i soffan och andas ut efter dagens eskapader.
 
 
 
Publicerat: 2013-04-13 @ 17:56:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!