Projekt efter projekt med ett huvud fyllt med tankar

Dagen har varit...tja händelsefull och fylld med skratt. Men inombords har det varit ett tredje världskrig mellan kaos och känslor. Det är tungt och ögonen städnigt fylls med tårar, men jag kan inte förmå mig att gråta. Jag vill så gärna gråta men kan inte.
Hur som haver har dagen varit fylld med saker att göra. Har nästan nått slutmålet med lapptäcket men det lär ta ett tag innan det blir färdigt. Kanske om jag har tur så blir det färdigt på fredag. Tvivlar dock på det, men vad kan man göra åt det? Har även påbörjat ett nytt projekt, eller ska jag säga två projekt. Jag och en till av damerna har ansvaret för att öppna upp ett café på Medborgarskolan för de studerande och de fasta anställda. Har suttit och dividerat fram och tillbaka vad vi kan tänka oss baka och sedan sälja. Har visserligen inte kommit så långt än men det kommer. Imorgon blir det till att kika genom en receptbok för småkakor. Det andra projektet jag påbörjade är kläder till en docka. Just nu är det en klänning, sedan får vi se vad som blir. Måste erkänna att det var länge sedan jag satt vid en symaskin så man kan säga att jag var och är ringrostig. Dessutom satt jag vid en maskin som säkerligen härstammar från 50 eller 60 talet.
Publicerat: 2012-09-04 @ 18:40:57


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!