Oskyldiga bruna bakom en vägg av glas

Vet inte riktigt vad jag ska göra eller säga om dagen egentligen. Den har varit allt annat en lugn och stillsam. Önskar dock att det kan gå lite långsammare så att både kropp och knopp hänger med. Tyvärr kan man inte få som man vill hela tiden. Huvudet är för tillfället som en tilltussad bommullstuss som nyligen tagit ett dopp.
Under förmiddagen hände det en hel del och jag kan inte påstå att vi fick någon klarhet i något alls. Vid nio tiden kom högsta chefen in för att prata med oss angående yta och lokaler. Eller ska jag säga i brist på lokaler och yta? Tyvärr kan jag upplysa er om att det inte gick som någon hade hoppats och att han denna chef inte verkade bry sig speciellt mycket om att vi fasare måste flytta runt i olika rum och sitta i rum som är allt annat än lagom stora åt oss. Där vi sitter nu är till för 8 personer och inte 13 pers som vi är nu. Han tycktes inte förstå och tyckte att det rum vi fått uppe på vinden fungerade bra åt oss när vårt ordninarie rumm är fullt. Det är bara det att det rummet är mindre än det andra och rymmer kanske 6 pers. Men men...han lovade iaf att han skulle se över alla rum och boka dem som är lediga om det nu finns några lediga. Enligt honom, men alla rum är inte bokade hela tiden. Efter detta omtumlande möte med denna karl kom några från arbetsförmedlingen förbi och pratade lite. Nu måste man tydligen söka jobb hos dem på arbetsförmedlingen eller hos sin anordnare. Att söka jobb hemma är numera inte tillåtet ifall man behöver hjälp med att skriva cv, meritförteckning eller ett personligt brev. Ser vi ut som om vi vore fem år eller? Herregud säger jag bara! Har varit arbetslös så pass länge nu att jag borde veta hur man skriver en ansökan. Om det nu skulle mot all förmodan skulle gå fel då åker jag bara in till arbetsförmedlingen.
Aja, nu har jag fått klaga av mig lite angånde förmiddagen som varit. Under eftermiddagen har jag haft keramik och det går framåt måste jag säga. Min lilla klump är färdig och ska nu stå och torka innan den ska brännas. Det ska vara någon form av vas/kruka. Den ser lite antik ut om jag ska vara ärlig och jag sa till de andra damerna att denna kommer från 2550 före kristus. Ja ja det är som det är.
Publicerat: 2012-09-24 @ 17:33:41


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!