Barnkläder och hittade sladdar

Sitter här och är relativt nöjd med mig själv för stunden. För det första så har man suttit och kollat in veckans Glee avsnitt även om den här säsongen inte är lika bra som den förra. Men inte så dålig heller för den delen. Bara jag får min dos av Mr Shue så är jag nöjd. För det andra så har sladden till kameran kommit tillbaka från sin semester under soffan. Vad han gjorde där under har jag ingen aning om. Fast det är ju klart jag är ju ingen sladd.

Nu har man lagt in bilderna på datorn på den kjol och blus som jag sydde tidigare idag samt att jag påbörjade lite på kjole igår. Skojade med Mr P om han kunde manikänga idag men det gick han inte med på då kläderna var alldeles för små för honom. Konstigt det där.

Imorgon blir det till att fortsätta med det jag inte hann med idag och fortsätta att sy mer kläder och annat skoj som kan hittas på. Det är extra roligt att sy kläder då man inte har sytt på 15 år eller mer. Med andra ord har jag inte sytt sedan i högstadiet. Huga huga! Sedan är det roligt att pyssla med det här då vi inte har så många mönster till barnkläder. Tydligen har en del mönster kommit på vilovägar enligt Mr P.

 

Blusen som syddes med ett gulligt blomknopps tyg.

 

Även en ballong kjol i samma tyg med en mudd uppe i midjan.
Det tog sin lilla tid att komma på hur jag skulle sy det.
 
Både kjol och blus i ett försök till en helhets bild.
 
Blev som sagt nöjd med det hela och imorgon kanske det kommer upp mer saker jag har gjort. Man ska aldrig säga aldrig. Får bara hoppas på att symaskinen inte bråkar med mig och gör så att nålen i maskinen går sönder. Det flög iväg bitar genom rummet och skrämde slag på mig och de andra i rummet
 
 

 

 

 

Publicerat: 2012-10-24 @ 21:22:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!