Allvarligt talat

Känner hur mitt arma humör sviktar och åker en berg och dal bana som jag trodde jag tappat för länge sedan. Jag vet inte varför jag känner som jag gör just nu. Det är däremot oerhört irriterande att jag inte vad som ligger grund till det hela och vad jag kan göra åt det.

Har läst några gamla inlägg här på bloggen och inser att det är mycket som återkommer i min normala och väldigt tråkiga vardag. Har insett att mitt liv är tråkigt och händelselöst. Jag har verkligen inget liv what so ever! Jag åker till min sysselsättning, jobbar en hel dag. Åker sedan hem och lagar mat. Sedan händer det verkligen inget alls, antingen sitter jag deckad framför dumburken eller vid datorn. Vad gör jag med mina dagar egentligen? Allvarligt talat? Kan någon ge mig ett svar?

Jag som hade stakat upp mitt liv som barn och var så säker på att jag skulle hinna med olika saker innan jag fyllde trettio. Nu när jag är trettio har jag knappt hunnit med hälften jag trodde som barn att jag skulle hinna med. Det blir verkligen inte som man har tänkt sig. Inget alls och det är lika bra att inse tidigt att livet är en besvikelse. Om man inser det tidigt så blir man inte lika besviken på sig själv eller sin omgivning. Tro mig jag vet! Jag lärde mig tyvärr den hårda vägen och lär inte ta den enkla vägen efter det här. Nej...jag ska givetvis göra det svårare för mig än vanligt. Varför måste man alltid göra saker mer komplicerade än vad det är? Varför måste man alltid analysera sönder minsta bokstav och betoning för att hitta alla fel och brister? Jag insåg just att jag är väldigt cynisk och bitter på omvärlden. Men ibland behöver man vara det för att inse hur grym världen egentligen är.

Jag lever inte med några ilusioner och vilda fantasier om att livet blir bättre och ljusare. Man måst esjälv anstränga sig för att det ska bli så. Så länge man inte gör det kommer världen vara som den är och man kommer vara som jag är just nu.

Så let it be och låt det falla in i glömskan. Allvarligt talat så har jag gjort det i samma stund som jag tycker på publicera knappen. Ställ inga frågor för ni kommer inte få några svar ändå!
Publicerat: 2012-11-28 @ 18:29:11


1 kommentarer
Postat av: Anna

Av ren princip - Vartför får man inte fråga saker?. Använder man sådana fraser så är det min erfarenhet att det är då folk blir ännu mer benägna att fråga.

Svar: Jag skrev det för att vissa av mina läsare inte ska ställa en massa frågor när jag inte vill svara och det brukar hjälpa. Men jag vet vad du menar.
Milliz

2012-11-29 - 09:10:09 | URL: http://imaginerium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!