Livet i behåll

Just nu är jag mycket tacksam för att jag har livet i behåll efter dagens äventyr och livsfarliga händelser. Har hjärtat i halsgropen. Jag har nog även utsätts till klassens "snuskhummer".
Dagen har gett studiebesök med många skratt och gallskrik från några håll och kanter. Framförallt från min sida när det gäller gallskrik.
Studiebesök på Rättsmedicinsverket och på Titanix vilket var intressant, men dagen kändes ändå ganska långsam på många olika sätt och vis. Men det var nog roligast när vi var på Titanix då Liz jämförde tvålbehållaren som spenor på en ko medan jag och Margareta tänkte på Liz relflektion på något helt annat och det fick alla i gruppen samt läraren Tony att ana oråd och skämtade mig att jag bara tänker på äckliga saker samt snuskigheter. Snacka om roligt och pinsamt, men vad gör man inte för att få alla att skratta?
Efter det skulle vi testa på att köra en åkbar kombiskurmaskin, vilket jag var först att göra och tja vad kan jag säga? Lyckades få gruppen samt några anställda där att skratta gott. Men för en som ALDRIG suttit bakom en ratt oavsett fordon så var det inte alls enkelt. Och jag är helt säker på att jag inte ska ta körkort. För om jag släpper ratt, gaspedal och broms samtidigt som jag blundar kommer det inte gå så bra. Men efter ett tag lyckades jag köra en bit och svänga runt på hela maskineriet utan att köra över någon eller krocka in i saker.

På återseende tills nästa gång!
Publicerat: 2012-03-08 @ 15:21:02


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!