Stanna, tänk och upplev



Vi lever i en tid då man inte direkt stannar upp och tänker på omgivningen. Jag undrar varför det blev som det blev? Jag menar bara det att ibland behöver man stanna upp och ge livet en chans.
Jag måste medge att jag själv inte är så duktig på att stanna upp och njuta av livet och allt som finns runt omkring mig. Men jag försöker att bättra mig.
Bara här i Linköping finns det så mycket att titta på som man tar för givet och ignorerar dagligen. Ta domkyrkan som t.ex. Det är en underbar byggnad som har jag vet inte hur många historier att berätta. Även om jag inte besöker kyrkan så ofta så passar jag på att ta in alla intryck jag får när jag väl är där. Jag är inte den som är religiös, men jag njuter och uppskattar domkyrkan för den byggnad den är och vad den har medfört till Linköping och dess invånare. Ser det från ett annat perspektiv och försöker att lära mig något nytt. Upptäcka och utforska, en underbar händelse med tja...jag vet inte. Det är väl upp till var och än vad man får för intryck och upplevelser. Eller hur?

Om man nu inte gillar att gå och titta på gamla kyrkor finns det ju alltid annat man kan göra.
Som sagt även om man inte gillar gamla kyrkor så kanske man gillar andra gamla byggnader och frilufsliv och andra upplevelser som Gamla Linköping har att erbjuda. Själv gillar jag att åka dit och bara strosa runt och titta, det är så otroligt mycket historia som på något sätt känns som att det är på väg att försvinna.





Jag kanske låter lite som en som försöker sälja in min hemstad till andra men så är det absolut inte jag lovar. Även om jag inte är någon storstadstjej så har Linköping något speciellt. Jag kan inte säga exakt vad det är men det bara finns där. Själv skulle jag vilja bo i en mindre stad där man inte känner av stressen lika mycket. Även där man kan hälsa på folk utan att de ska undra vem man är eller om man är tokig osv.
Detta blev ett intressant inlägg. Men vad gör man inte för att underhålla sig själv och andra.
Nu ska jag återgå till att kolla på filmen jag tittar på.

Publicerat: 2012-01-21 @ 20:34:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!