Saknad

Känner en saknad jag inte vet vad det vill säga mig. Kanske är det bara jag som suttit ensam alltför länge med min tekopp och grubblad. Eller så är det något som jag verkligen saknar. Men vad kan det vara? Jag är inte direkt den där hopplösa romantikern som blir förälskad stup i kvarten. Visserligen är jag en romantiker ända in i benmärgen men det är inte det. Jag har familj och vänner runt omkring mig som jag vet bryr sig om mig så det kan inte vara det heller.
Det är nog bara jag som är en katt som svansar kring bordet när det vankas mat på bordet. Analyserar sönder saker in i den minsta detalj som går att finna. Överanalyserar som vissa skulle säga. Nej jag vet nog vad det är jag saknar trots allt. Får bara gräva lite djupare inom mig. Eftersom vintern inte har varit som den skulle, peppar peppar ta i trä har jag inte infunnit min sedvanliga vinterkänsla.

Så nu går jag och längtar till våren och till sommaren. Tänk dig en fin brisande vår/sommar dag då man inte har något direkt inplanerat under en hel dag. Man kan gå runt i sina enklaste vardagskläder och bara vara. Kunna gå barfota i gräset utan att oroa sig för att man ska trampa på något obehagligt, något som inte tillhör naturen. Tänk dig att kunna vara ensam i ett hus mitt ute i ingenstans. På landet där närmsta hus ligger några km bort, där skog och åkermarker tar för sig och skänker ro och en känsla av välbefinnande. Möjligtvis en skö i närheten där man kan sitta på bryggan med en bra bok och plaska med fötterna i vattnet. Finns det något härligare än så?

Så med mitt inlägg ska jag kanske lägga in passande bilder som följer samma spår som det jag har skrivit om. Sedsmera som en färgsprakande epok av berättande liv med både ord och bild. Kan det bli bättre än så här?




Mammas och Antons sommarställe.



En av stegarna intill bryggan.



Utsikt inte långt ifrån mammas och Antons ställe.



Antons båt som är behagligare än vad den ser ut. Dessutom så
flyger håret med vinden när man är ute och åker.

Publicerat: 2012-01-14 @ 21:26:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!