Nytt kapitel

Imorgon är det sista avsnitten för detta kapitel och det känns sorgligt. Det känns som om det var igår jag började jobba på L & L men det har gått nästan två år. Helt otroligt och så många minnen. Vill egentligen inte lämna och gå vidare, men jag måste för att kunna utvecklas som person. Dessutom så kan jag inte få en fast tjänst där då jag inte är utbildad förskolelärare. Synd och skam men vad kan man göra?
På måndag börjar ett nytt kapitel och jag ska börja plugga igen. Det är en service utbildning på 6 månader och 8 veckors praktik. Ser fram emot det måste jag säga. Visserligen läste jag det mesta på gymnasiet, men det skadar aldrig att fräsha upp minnet lite eller hur? Men så sant som det är sagt så är jag lite smårädd för vad som komma skall. Allt nytt känns främmande och skrämmande.

Trodde att herr fönsterfixare skulle komma idag, men ack så fel jag hade. Karl dök inte upp alls och hörde inte av sig. Men jag är inte förvånad om jag ska vara ärlig. Men om man har sagt en dag så har man ju. Men vad räknar man med när man har dessa stollar till hyresvärd.
Lite synd att han inte dök upp eller hörde av sig för då kunde jag har följt med mamma till stan och köpt mormors present. Tydligen fyller lilla mormor år på lördag. Och som varje år så kommer hon säga "Det är sista gången ni kommer fira mig." Men i år kan den gamla damen ha rätt då hon börjar att tackla av.

Sitter nu och roar mig med att titta på Mamma Mia, en film som aldrig blir tråkig om jag får säga det själv. Men mestadels tittar jag på filmen för Collin Firths skull. Det skadar aldrig att titta på honom. Och jag vet att jag inte är ensam när det gäller den här saken. Eller vad säger du Elza?


 Collin Firth


Stellan Skarsgård

 



Pierce Brosnan


Publicerat: 2012-01-19 @ 20:35:10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!