Griljering som jobbar på egen hand

Var ska jag börja? Dagen har varit allt annat än normal för min del och det är svårt att förklara. Har egentligen inte gjort så mycket över huvudtaget idag. Blev klar med en skrivuppgift som skall läsas upp imorgon, då ska de andra gissa vem det jag skrivit om. En lite berättelse basserad på frågor jag ställde till personen i fråga.
Under förmiddagen gick MA, R, Mr P och jag iväg för att handla in lite saker till vår julbrunch som vi ska ha imorgon. Vilket var riktigt roligt om jag ska vara ärlig och jag fick ytterligare en mamma. Ha ha! Nu har jag två mammor och en mormor på jobbet. Hur många har det?
 
När vi väl kom tillbaka tyckte A och K att jag så allt för pirlimarisk ut och att jag säkerligen hittat på något "bus" Men de trodde tydligen inte på mig när jag förklarade att handlingen gick bra och att ingen hände. Hur som helst så fick de för sig två eller tre saker men det bjuder jag på. A utstakade även min framtid, jag skulle få mellan 5 och 10 barn. K tyckte att jag lika gärna kunde få 12 barn så att jag har ett helt fotbollslag.
Hysteriskt roligt och klimakteriet dök upp ett par gånger.
Fick även ställa mig och fixa till skinkan och griljering då Mr P och Ma inte hade tänkt göra det utan skiva upp skinkan som den var. Men jag och några till protesterade vilt. Det slutade med att jag fick göra det. De tyckte även att jag skulle dra nytta av min utbildning från gymnasiet. Tack för det sa jag och meddelade glatt att jag inte sysslat med det på 10 år eller så.
 
Nu sitter man hemma och pustar ut. Det blev en himla mycket som hände under dagen även om det inte hände så mycket. Imorgon blir det att ha julbrunch med jobbet och vem vet vad som kommer att ske under dagen. Ska försöka att avsluta en del innan jul så att jag inte har så mycket efter jul sedan. Måste även komma ihåg att maila till min handläggare på af och se så att jag får förlängt på Medborgarskolan. Har blivit lovad förlängt men man vet aldrig när det gäller af har jag märkt.
 
 
Publicerat: 2012-12-19 @ 20:32:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!