Full rulle med the boss

Äntligen säger jag bara. Gud så skönt det är att få vara hemma nu känner jag. Är mycket trött efter en hel del saker som har gjorts under dagen. Det har varit en dag fylld med upptåg, ny lärdom och annat gott och blandat. Med andra ord har dagen varit fylld från morgon till kväll.

Fram till förmiddagsfikat blev det lite stickat, och "rackartyg" och efter fikat och fram till lunch blev det glasfusing. Det var inte det lättaste direkt, men jag fick ihop lite iaf även om jag hade tungan utanför munnen större delen av tiden.

Efter lunch blev det till att baka lussekatter för hela slanten. Jag gick upp lite tidigare för att börja göra degen, vilket egentligen ska vara degarna. Vi skulle baka på tre liter och jag fick ställa mig och göra allt för hand. Glömde nämligen kolla upp om det fanns någon hushållsassistent som man kunde låna. Nåja, jag föredrar faktiskt att göra degar för hand. Fråga mig inte varför för det vet jag själv inte. H kom upp lite senare och gjorde sista degen.
Sedan var det bara att vänta på att de skulle jäsa klart och därefter börja baka. Från början var det bara H och jag som skulle baka, men vi fick med oss E och K som våra "slavar". Men de steg i rang ganska fort och helt plötsligt var vi åtta pers som skulle baka. Jag själv, H och K stod och bakade ut degarna (mot slutet var även S med och bakade ut) Medan A, E och Mr P fick hålla koll på att lussekatterna jäste. Sedan pensla dem och sätta dit russin och köra in dem i ugnen.

Lika snabbt som det var sagt blev jag tydligen bossen och blev jämförd med Gordon Ramsey. Det tog jag som ett komplimang dock. Jag bossade runt och körde verkligen med alla där jag stog och bakade ut lussekatter. När degen väl tog slut gick vi runt och hjälpte de andra. Jag bossade runt, höll koll på ugnarna och tog ut de färdiga lussekatterna. Jag fick chansen att bossa runt även med bossen him self. Det är inte varje dag man gör det och ja jag njöt verkligen. Under tiden vi höll på hade vi även musik på och Mr P tyckte tydligen att jag har en konstig musiksmak. Konstigt!
Publicerat: 2012-12-11 @ 18:26:56


2 kommentarer
Postat av: Marija

Ha ha! Jag skulle velat se dig bossa runt. Du tog väl inte fram piskan hoppas jag? *skratt*

2012-12-17 - 16:51:24 |
Postat av: Tessa

Låter som du har haft en bra dag. Hoppas du tog till vara på chansen att bossa ordentligt.

2012-12-17 - 16:52:13 | URL: http://tessameddetmesta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!