Torsdagshumor och allsång med ukulele

Idag har dagen varit fylld med händelser och skratt. Har känt mig lite utsatt idag då allt jag sa eller gjorde fick  de andra att skratta åt/med mig och påpeka att det var mitt eget fel då jag satte ribban och började med den dåliga humorn. Det slutade med att vi kallade det för torsdagshumorn och Camilla sjukan. Under veckan som varit har vi fått fram mer eller mindre fem olika sjukdommar med våra namn. Vi har även hunnit med lite allsång under förmiddagen. En av dem som jobbar på Medborgarskolan behövde träna lite inför ett besök på ett äldre boende där han skulle sjunga och spela på ukulele. Så vi fick bli försökskaniner när han tränade. Det var faktiskt riktigt trevligt och vi tyckte att han kunde komma upp till oss minst en gång i veckan och sjunga för oss.
Efter jag slutat för dagen, mötte jag faster och syster T på stan då vi skulle göra lite saker som faster kommit på. Nu är man hemkommen och har fortfarande saker kvar att göra. Måste packa lite inför helgen då jag beger mig ut på landet med mor och styvfar. Det kommer att bli ett besök i Loftahammar och ev. ett besök i skogen för att plocka lite svamp. Det återstår att se. Imorgon ska jag även till arbetsförmedlingen och jag kan inte direkt påstå att jag ser fram emot att gå dit, men nu måste jag göra det och det är väl bara bita i det sura äpplet helt enkelt.
 
Publicerat: 2012-08-30 @ 18:22:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!