Uppe med tuppen

Vaknade tidigt och kunde inte somna om för fem öre. Hur jag än försökte gick det inte alls. Så det var bara att stiga upp och sysselsätta sig med något. Nu börjar jag bli otroligt rastlös och går mig själv på nerverna. Vilket har börjat bli en vana nu märker jag. Rastlösheten började slå sitt slag redan igår på kursen då ingent egentligen hände förrän vi hade slutat.

Ska snart bege mig ut till Ikano och leta efter en present till Mysan och ett besök hos häcksaxen. Välbehövligt och spännande. Frågan är fortfarande hur jag vill att det ska bli. Dock kommer det nog att bli bra och vem vet vad som väntar när man kommer hem. Ute skiner solen och inte ett moln på himlen. Men jag ska inte ta det för givet då allt kan vända så fort och slå om till det värre. Får bara hoppas att det här blir en fin och bra dag efter en vecka med regn, blåst, grått och trist samt en tornande grå himmel som gör även den gladaste nedstämd.

Är lite små nervös och nedstämd inför måndagen. De flesta i klassen börjar sina praktiker på måndag och man börjar inse att vår klass splittras nu. Även om vi är en klass med många olika viljor och personligheter så måste jag säga att det gör mig tårögd att kursen faktiskt börjar närma sig slutet. Det har varit en underbar tid med en häftig berg och dal bana. Även om man kanske inte har så mycket gemensamt med många av dem i klassen så kommer man sakna dem på ett sätt. Trotts våra olikheter har vi kommit bra överens och haft otroligt roligt ihop. För skrattet har alltid funnits där och även om det har varit tider då det har varit tungt och lite småskrämmande har alla funnits där för varandra på något sätt.

Nej nu ska jag städa bort lite rastlöshet och göra lite nytta. Sedan får vi se hur det blir och vad som återstår av dagen som är kvar. Roligt roligt! För vem vet vad som väntar runt hörnet.
Publicerat: 2012-04-14 @ 08:50:32


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!