Julaftonkväll

Lite ego så här på julaftonskvällen. I vanliga fall är jag bakom kameran och inte framför kameran. Konstigt det där då jag var mer linslus när jag var yngre.



 Syster Mia slappnar av under ett besök på lekplatsen Med svågern Jens.





Barnen passade på att gunga på den STORA gungan i den nya lekplatsen. Ärligt talat så blev jag riktigt yr bara genom att titta på dem när de for fram och tillbaka i cirklar. Men barnen hade roligt och My talade ärligt om att hon var yr när vi kom in igen. Konstigt att hon var det för hon for inte runt i cirklar i hög fart.



                                               
Innan vi satte oss till bords var det jag som fick hjälpa till med dukningen och skala potatis och koka ägg. Viktiga uppgifter vid ett julbord får jag tala om även om andra skulle säga att det är det mindre viktiga kring det hela. Själv tycker jag inte det då det är de mindre sakerna som gör allt till en större sak och en helhet. Säg vad man vill men så är det.
Vi får inte heller glömma den fina klädseln julmustflaskorna hade. Barnens flaskor hade iaf en fin jultomteklädsel till maten och det är det viktigaste. Så långe de håller sig lugna och fina eller hur?








Efter Kalle Anka kom tomten på besök och delade ut julklapparna. Den som var mest nervös innan tomten kom var My men det var hon som pratade med tomten under hela tiden. Alex satt och tittade misstänksamt mot honom och jag misstänker att han försökte komma på vem det var som var bakom masken. Dock vet jag inte om han kom på det eller inte. Kul att se hur som helst och även om han inte listade ut vem det var blev han riktigt glad över julklapparna. Efter att tomten gick fick Alex den stora äran att fortsätta att dela ut resterande julklappar som var kvar. Både barn och vuxna blev glada över sina julklappar och i år tror jag nog att barnen blev gladare än vanligt. De fick stort sätt allt de önskat sig och lite till. Det var ingen tvekan om vilka som fick flest julklappar. Men vi andra kom överens om att det är ju ändå för barnen vi gör det om inte annat eller hur?

Misstänker övertygande att Jens blev glad för julklapparna han fick av mig då han fick kokoskakor. Ha ha! Tre hela burkar fulla med kokoskakor. Han skulle ha fått nötkakor också, men eftersom det bråkade lite med mig när jag gjorde dem och sedan blev det så pass lite andra gången att han fick nötkakor till fikat istället. Tror dock inte att han blev besviken över det ändå.

Publicerat: 2011-12-24 @ 19:15:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!