En tanke föds.



Ännu en natt då jag inte kan somna, det är så typiskt. Problemet skriker med stora bokstäver och jag kan inget göra. Kanske beror mycket av detta på att jag kanske oroar mig för mycket. Men det ska inte behöva vara så. Jag vill inte ha det så, vill kunna sova som vanligt utan en massa avbrott och andra saker som stör. Som t.ex grannens förbannade hund. Jag är ingen hundhatare på något sätt, men jag tycker inte om att bli störd när en hund skäller 02.30 på natten och då menar jag inte att det är ett enkelt skäll för att han/hon hört något. Nej det är ett hysteriskt skällande som kan hålla på i nästan en timme. Jag har sagt till min granne men hon säger bara att hunden skäller för att vi inte ska få inbrott. Men snälla!

Ja ja orka bry sig. Är för trött och för grinig för att orka göra något åt det.

Har jag ett liv när jag sitter här och beklagar mig över småsaker? Antagligen inte antar jag. Ger det mig något att skriva av mig i tomma intet? Ingen aning, har inte riktigt kommit igång här och lär mig fortfarande. Funderar på om jag ska blogga om något mer kulturellt eller något av mer vikt. Som i filmen Julie & Julia där en av karaktärerna bloggar om att försöka laga en maträtt varje dag av en kvinna som gjort en kokbok. Ska inte avslöga för mycket för den läsare som inte sätt filmen. Den är sevärd men ingen favorit även om Sheryl Streap är en favorit skådespelare. Ska fundera lite till då det gav mig en idé, så kanske och jag säger kanske ska jag börja blogga om något mer av värde. Får återkomma angående det och under tiden får jag skriva om allt nonsens som inte eller händer i mitt ganska tråkiga och händelselösa liv. Japp, jag har ett tråkigt liv där inget händer.
Publicerat: 2011-12-16 @ 00:38:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!