Decembernatt




En sen eller tidig decembernatt, du får välja själv hur det ska vara. Hur som haver har jag hunnit med under kvällen. Har bakat 2 sorters kakor och tagit ett varv med dammsugaren.
När man tänker på det så är dammsugare ett ganska alldagligt ord som saknar betydelse för många. Men ett ord som används i det dagliga samtalet mellan människor. Det är ett ord som vibrerar fram i munnen utan att man egentligen känner något för det. Ordet ger olika känslor och betydelser för alla och ger olika för alla likaså.

Allt är nästintill klart till jul även om jag inte kommer att vara hemma. Ska fira julen på två ställen som varje år. Eller ska jag säga tre ställen. Kvällen före är jag hemma hos far och firar med honom, min styvmor och en av mina äldre systrar och hennes man. På julafton ska jag vara hemma hos min andra äldre syster och fira med hennes familj, min far och styvmor. Sedan vet jag inte om det kommer någon mer.
Sedan ska jag fira jul med min mor, styvfar och min yngre syster och ev. hennes sambo. Men jag vet inte om det blir senare på julafton eller om det blir juldagen eller annandag. Det återstår att se.


Publicerat: 2011-12-18 @ 23:42:43


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!