Dan före doppardan

Julgrannen hemma hos syrran

Sitter hemma hos far och har ätit julmat och öppnat julklappar. Fått en del som vanligt men inget direkt som jag VELAT ha. Jag vet att jag inte ska vara otacksam och att det finns dem som har det  värre än vad jag har det.
Kör bingolotto med far, Karstin, faster och syrran och svågern Patrik. Än så länge har Therese skött sig men helst av allt hade jag velat att hon inte var här för fem öre.

Imorgon blir det att åka hem tillMia och familjen i Berga. Skönt att få komma hemifrån och fira jul någon annanstans även om jag ännu inte fått min julstämning i år. Den har försvunnit och jag är ärligt talat nere i en svacka. Jag tänker på dem som inte äns har mat för dagen och de som inte har tak över huvudet. Tankarna går givetvis till farmor med då detta skulle varit hennes helg på så många vis. Juldagen är hennes födelsedag och jag hoppas att jag kan åka till kyrkogården innan jag åker hem till mamma.



Nej nu ska jag gå och vara sällskaplig.
Publicerat: 2011-12-23 @ 21:19:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!