Juldagen

Har varit hemma hos far och ätit mat och haft det trevligt. Det är väl det ända jag har gjort idag. För när jag väl kom hem lade jag mig för att vila och råkade somna. Det var visserligen en mycket god tupplur men jag lär nog inte somna skapligt ikväll,
Nu sitter man och tittar på ett program om tomten tror jag att det är. Iaf så är det om en man som synts till och hjälp barn och vuxna men med olika namn. Intressant, så pass intressant att jag fastnade för det.
 
Är trött och gnällig och likgiltig. Känslorna är många och därav känner jag ingen julkänsla alls. Denna jul har varit tom på julkänslor. Har tänkt en del på farmor då det är hennes födelsedag idag. Hon hade inte velat se mig deppig och nedstämd. Julen var hennes favorithögtid och nu när hon är borta känns det lite tomt utan henne. Och julen känns inte likadant utan henne heller. Borde se det positiva i det hela och skänka en tanke till de mindre lottade. Jag är priviligerad och borde uppskatta livet.
 
Publicerat: 2016-12-25 @ 21:18:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!