Jag kan älska dig ändå

Jag har älskat dig i tre år nu.
Och idag, var den dagen vi krossade allt vi ägde.
Vi stod med skärvor upp till anklarna och såg på varandra från varsitt liv.
Vi såg över innegården, medan våra käraste skrek och slogs för att få oss att stanna.

Och vi klev ur vår röra.
Borstade av allt sot från axlarna och såg mot solen tillsammans.
Vi behövde inga stjärnor
Vi behövde inget mirakel.
Vi bara gjorde ett annorlunda val.

Hon flyttade till sist, och min sårade ringde varje dag och skrek.
Jag grät ofta i din famn.
Men, valet stod kvar, och idag, tre år senare vill jag bara tacka dig.

Jag vill tacka dig för ditt val.
För din kärlek och för ditt liv.

Jag behövde inget mirakel
Jag kan älska dig ändå.
Publicerat: 2016-12-30 @ 13:35:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!