Beslut som påverkar

Allt sker av en anledning det vet jag. Men vissa saker sker utan att jag egentligen kan styra det. Är man inte i botten så lär man komma dit förr eller senare. Och om man är där så lär det ta ett tag innan man kommer upp, för vägen upp till ljuset är dolt. Jag menar bara det att för tillfället har mitt liv stannat för att det finns dem som inte riktigt förstår sig på hur mitt liv ser ut idag. Det finns även dem som tydligen kan ta beslut över huvudet på mig och sedan tro att allt ska bli frid och fröjd.
Hur en handläggare på arbetsförmedlingen som är en stor myndighet kan fatta ett beslut utan att infatta mig i det hela är bara så fel. Jag ser det som ett tjänstefel och borde ses som allvarligt. Det jag menar är att den handläggare jag har på denna myndighet har skrivit ut mig för att jag ska kunna bli frisk ifrån min sjukdom. Men när man har panik ångest och ångest relaterad depression är det sista man ska göra att vara hemma och försöka bli frisk. Med mitt tillstånd och den del av sjukdomen som jag har så är ett bra botemedel att få komma ut och träffa folk och kunna se världen. Men tydligen ser inte arbetsförmedlingens psykologer och handläggare det. Nej istället ska jag vara hemma och bli mer deppig än vad jag redan är och få mer ångest. Dessutom får jag hjälp från bra läkare och sköterskor som vet vad de gör. Jag går i rådgivning och samtal som gör mig gott. Har gjort stora framsteg även om det är långt kvar tills jag kan kalla mig frisk. Men att bli helt frisk från panikångest blir man aldrig, det kommer alltid att finnas där men däremot så kan den vara mer eller mindre tydlig. Den kan också bara vara och man kan vara symtomfri i flera år.

Tack och lov har jag människor runt omkring mig som stöttar mig och som gör att jag inte tappar greppet. Dock är det svårt att se klart och tydligt när man inte förstår saker och ting. Men livet måste gå vidare, det är bara så. Så jag får kämpa vidare och försöka ta reda på hur beslut har fattats och hur jag kan göra för att kunna gå vidare. För jag ska kunna finna en tillvaro som jag kan känna en gnutta frid. Säger inte att det kommer att bli enkelt. för det kommer det inte. Men jag har en tro som gör det lite lättare för mig. Sedan att jag har vänner och familj runt omkring mig gör det också lite enklare.
Publicerat: 2014-11-25 @ 17:39:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!