Tidlös tanke

Redan söndag och jag ställer mig frågan: Var tog tiden vägen och varför hänger inte min tröga hjärna med? En viktig fråga som jag borde ställa mig själv lite oftare eller kanske rent utav mer sällan. Tror att jag ställer mig denna fråga lite för ofta och är en aning besatt av tiden. Borde släppa taget och låta det vara och bara följa strömmen, dock är det inte så enkelt många gånger. Jag har märkt det och det är först nu som jag faktiskt bearbetar det hela.
En chockerad nyhet jag vet, är lite mer än bara chockad själv. Men en nyhet som jag bjussar på för den här gången.
 
Helgen har passerat lite väl fort, inte för att jag har gjort så mycket av helgen. Var och storhandlade igår och då menar jag verkligen storhandlade. Försökt att organisera mitt kök och mina torrvaroskåp. Men det är inte det lättaste, och det slutade med att jag gav upp. Jag hann även dela ut lite flygblad om loppis som hgf styrelsen ska ha varannan söndag från och med den 23 mars. Idag har jag försökt att städa och plocka undan det sista av vintern, men jag har ingen ork eller inspiration till att göra det och har knappt kommit halvvägs. Typiskt mig! För övrigt, nja då har det inte hänt mycket. Ska snart hem till far för att äta lite, och sedan spela bingolotto. En händelselös söndag som så många gånger förr.
 
Däremot ser jag lite fram emot morgondagen då det börjar en ny vecka. Ska dock bli intressant att se om någon från planeringsgruppen för utställningen intresserar sig för att uppdatera mig från förra mötet då jag inte var med. Plus tala om ifall det blir fler möten osv och hur långt vi har kommit. Men jag måste vara ärlig och säga att jag inte orkar bry mig, Jag är för trött för att orka bry mig och det känns som detta tar kål på mig om jag fortsätter. Kanske dags att sätta ner foten och säga ifrån. Kanske dags att säga att jag slänger in handduken och enbart hjälper till när det dags att ställa upp utställningen. Får kanske prata med D och E1. Men jag vet att det kommer att bli en massa rabalder angående detta. Men jag säger bara att jag inte bryr mig. De får tycka precis vad de vill för jag orkar inte med deras dubbla budskap.
Publicerat: 2014-03-16 @ 15:54:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!