Så vill stjärnorna

Slutet på arbetsveckan och snart helg. Riktigt skönt må jag säga, men frågan är hur fort den här helgen kommer att gå. Tyvärr lika fort som det har gjort vid tidigare tillfällen. Det är bara att finna sig i det hela och bita i det sura äpplet. Men jag måste medge att jag på något sätt är glad att tiden går fort även om helgerna kan vara lite långsammare. Dock kan jag inte få allt jag vill, det märkte jag idag när klockan helt plötsligt var 16.00. Inget jag ville och jag sa till Mr P att det inte var så sent som han påpekade och att jag ville bli klar innan han körde hem oss. I och för sig var det bara E1 och jag som satt i 5:an och jobbade. Ha ha! Vi var riktigt få idag och det märktes så tydligt. Inte för att det gjorde mig så mycket, ibland kan det faktiskt vara riktigt skönt.

För övrigt har det egentligen inte hänt så mycket med dagen. Har förstulit min tid med att göra decoupage och pratat strunt med L och E1. Lyssnat på svenska visor och dividerat om vad vi vill göra när vi blir stora. Händelselöst med stora bokstäver och jag lever verkligen inte något extra vagant liv. Det ända av spänning som hände idag var att jag började frukta för mitt liv när jag satt på bussen på väg hem. En av Östgötatrafikens fartdårar körde och det var stunder som jag trodde att bussen skulle välta när han svängde. Det var många som reagerade och det är ett under att han inte inser själv hur fort han körde. Det var en herre som sa till att fartdåren fick ta det lite lugnare. Jo tjena in your dreams....
Publicerat: 2014-03-20 @ 21:04:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!