Förvirring

En helt vanlig tisdag med diverse fel och annat som känns galet. Å andra sidan har dagen varit mer än bara fel egentligen. Förutom att halsen har bråkat och hållt min röst borta från mig stort sett hela dagen. Det skulle inte förvåna mig om jag är på väg att få en dunderförkylning nu. Inget jag vill men tusan inget jag kan göra åt ändå. Får kanske köpa hem en jäkla massa vitaminer och vitlök för att försöka hålla det borta. Hur som helst då känns det en aning bättre nu även om jag låter som en kraxkråka från en vinterstorm.
Har låtit dagen fått vara som den är och inte gjort mycket som egentligen är värt att nämna. Bara hoppas på att det släpper vad det nu än är. För jag har inte tid med att vara sjuk på något sätt. Kanske kan jag säga att det har varit skönt för kroppen att vara hemma och låta den ta igen sig. Men nu när alla är tillbaka från semestern så kan man räkna med att några basilusker kommer att försöka att tränga igenom. 
 
Imorgon har vi jobbsök och det är faktiskt skönt, så man kan sitta hemma och koncentrera sig på att hitta lite jobb. Men å andra sidan hur många är det inte som söker ett och samma jobb idag? Dessutom börjar det närma sig den perioden på månaden då vi måste redovisa till arbetsförmedlingen. Ännu ett sätt att kontrollera oss arbetslösa för att se så att vi inte latar oss. Eller vad det nu är för anledning de har för att detta skall vara ett måste. Ett bakslag som jag inte förstår mig på för fem öre. Hur som helst så har vi jobbsök hemma då datorerna inte kommit upp efter flytten. Men frågan är när de väl kommer att göra det. Det är ungefär fem veckor sedan Mbsk flyttade och inte mycket har kommit upp. Semester eller är det förvirring? Ingen aning själv faktiskt.
 
Nåja annars vet jag inte vad som komma skall. Har en del födelsedagar att räkna in den här månaden och ett dop. Men jag har ingen aning om vad jag ska köpa...tuffa och svåra beslut.
Publicerat: 2014-08-12 @ 20:19:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!