Effektiv trötthet

Både kropp, knopp och fötter skriker högt av trötthet. Dels för att jag som vanligt inte sovit och dels för att jag har varit på fötterna hela eftermiddagen.
Förmiddagen var visserligen lugn, men det hände en hel del trots allt. Tog mig lite sovmorgon och kom in senare idag och det kändes riktigt skönt. Men jag måste medge och erkänna, det hände mer under eftermiddagen. Jo jo...bakade andra omgången av lussekatter idag som beställdes från kontorsplan. Första omgången gjordes igår och det gick smidigt för en gång skull. Snabbare än vad jag trodde att det skulle gå.

Även om jag bakade lussekatter så hjälpte AS och jag Mr P och Miss A att baka deras kakor. Men inget ville de tala om och var hemlighetsfulla hela tiden. Konstigt nog så trodde jag inte att de ville stå och baka tillsammans med oss. Trodde även att de skulle slänga ut oss från köket när vi var klara men icke...
Eftermiddagen var med andra ord oerhört effektfull och riktigt rolig. Dessutom var det riktigt kul att smådriva med Mr P då både han och Miss A yrade runt i köket.

Sitter nu lugnt och tröttsamt i soffan och funderar på vad jag ska göra under kvällen och vad jag inte ska göra. Det är en definitionsfråga tror jag. Låter kroppen få tala och sedan får vi se vad det blir. Men något mer lär det nog hända och göras innan jag brottas med kudden. Förhoppningsvis kommer jag att få sova hela natten utan att ha svårigheter att somna osv. Eller tja...vet varken ut eller in, så trött är jag.
Publicerat: 2013-12-12 @ 19:44:35


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!