Företagsam

En förtagsam dag med saker att göra hela tiden. Dagen började visserligen inte så bra då det regnade ordentligt. Vårens första vårregn? Kanske, men jag vet inte om jag gillade det. Inte den här morgonen, var inte alls på bra humör heller.
Så fort jag kom till jobbet började man med att läsa den dagliga bibeln. Vilket är horoskopet för den som inte vet. Avslutade min toffelpåse och har nu en bra påse för mina tofflor när jag inte är där.

Efter det blev det till att börja fixa och trixa med lite trikåtyg som blivit över när vi sytt barnkläder. Håller nämligen på att göra små mjuka tärningar som de mindre barnen kan leka med. Vi var några stycken som diskuterade om jag skulle lägga en bjällra inne i tärningen så att det skulle låta lite också. Lånade även en pärm med olika sånger av E2 så jag satt och sjöng och hade allsång med AS. Mycket trevligt och alla andra hade riktigt roligt med och åt oss. Mr A skrattade gott och påstod att det var som att vara på Skansen och allsången där. Man tackar eller?

Under eftermiddagen blev det till att ha keramik. Glaserade ett hjärta och min "brunstiga älgliknande tjur" som jag blev riktigt nöjd med. Provade även på att dreja åter igen. Lyckades faktisk få till en liten behållare eller liten vas som jag kan ha antingen tandpetare eller små blommor i. Bättre än ingen alls som man brukar säga.
Sitter nu hemma och är helt färdig. Ska bara ha fötterna i högläge och invänta nattmörkret.
Publicerat: 2013-04-15 @ 18:53:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!