Stillsamma dag

Det har varit en stillsam dag och energin har varit på sparlåga hela dagen. Har verkligen inte gjort så mycket under dagen. Tog en tripp till Berga för att köpa lite gravljus med mor på förmiddagen. Sedan har jag knatat runt i huset och antagligen retat mor till vansinne. Men det brukar jag vara duktig på om inte annat. På eftermiddagen började jag med att lyssna på sporten ihop med Anton och retades med honom och sa att jag hoppades att Fäjestaden skulle vinna matchen (hockeyn menar jag då) Vilket visade sig sedan att jag hade rätt måste jag tillägga. Senare på eftermiddagen åkte vi till kyrkogårdarna och tände lite ljus. Började först vid Lilla Aska och sedan till de andra vid Valla för att tända ljus på gammelmormors och gammelmorfars grav, sedan blev det Antons föräldrars grav och hans farföräldrar. Till sist gick vi över till farmor och farfars grav och tände ett ljus. Det blir så vackert när alla ljus är tända, speciellt när det blir mörkt. När det väl var klart åkte vi hem till mormor då hon inte mådde så bra att komma över till oss och äta middag. Inte för att jag var förvånad att det skulle vara så. Misstänkte det långt innan att mormor inte skulle komma. Hur som haver så var vi där och fikade en stund och pratade givetvis om krämpor och mediciner. För en gång skull måste jag medge att tanten höll sig i skinnet. Hon ställde dock enbart en sedvanlig fråga och det var om jag hade träffat någon vän att dela min tillvaro med. Hon kan inte riktigt ta till sig det att jag vill leva ensam just nu och att jag inte finner nöjet med att jaga desperat efter att ha ett förhållande. Men enligt henne ska man tydligen ha sällskap. Eller en liten vän som tanten brukar säga. Ja ja...hon var snäll och skötsam för en gång skull så jag får väl nöja mig med det.
Ska försöka att krypa till kojs nu då mitt huvud inte riktigt vill hänga med samt att min mage gärna vill springa maratonlopp just nu. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Samt en dag närmare måndagen och jag vill INTE till arbetsförmedlingen. Tycker inte om det dårhuset och kommer antagligen inte göra det heller. Har inget förtroende för dem av många olika anledningar.
Publicerat: 2012-11-03 @ 22:11:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!