Du gamla man

Du gamla man du är ädel.
Gamla man det du vet är vad du vet.
Men vad du vet, ack det vet jag ej.
Tankarna dina får ett eget liv med felsägelser.
Gudarna skall veta att det dina ögon säger,
är bara för mig och ingen annan.
Bara för dig och mig är dina ord.
Du gamla man du är ädel,
ädlare än andra äldre men.
Med dina tistelaktiga ögon ler du,
som aldrig förr ler du mot mig.

Du gamla man du är ädel.
Gamla man det du gör är vad du gör.
Men vad du gör, ack det vet jag ej.
Rörelserna dina får ett eget liv,
med fullt av motsägelser.
Gudarna skall veta att dina läppar säger mer,
mer än vad man tror de gör.
Bara för dig och mig är dina läppar.
Du gamla man du är ädel,
ädlare än många andra här.
Med dina tistelaktiga ögon rör du vid mig,
som aldrig förr rör du mig.

Publicerat: 2012-01-30 @ 20:59:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!