Trolltyg i tomteskogen

 Bara älskar denna lilla tomte. Kommer inte ihåg vad han hter. Någon som gör? Om jag minns rätt så heter han Kosta. Kan verkligen bara säga att jag diggar honom.



   En helt tomtearmé. En klassiker av hög kvalitet. Vad mer kan man säga om detta. Om du inte har sett denna underbara tecknande film så borde du göra det.

Sedan har vi Fjant. Även han är en av mina absoluta favoriter. Kan se denna film hur många gånger som helst utan att tröttna. Just frasen "- Var är Fjant? "- Här mamma!" Kan ingenting slå likaså "- En hel tomtearmé!"

För ett par år sedan när jag var aktiv inom Hyresgästföreningens ungdomssatsning där jag bodde förut visade jag och några andra filmen för några av barnen. Men jag kan säga att filmen fick inte den uppskattning som den förtjänar. De satt bara och skruvade på sig i soffan och undrade hur man kunde göra en sådan film. Vad är det för fel med dagens ungdommar? Vet de inte vad bra tecknad film är för något? Suck vad kan man göra?

Nej nu ska jag gå och ta en febernedsettande tablett och sedan fortsätta att sova. Behöver verkligen all sömn jag kan få. Sedan får vi se vad dagen ger åt mig. Får bara hoppas på att moder jord är givmild för jag kan behöva det. Och om jag inte skriver något mer här så får jag passa på att önska ett riktigt gott nytt år till er alla.
Publicerat: 2011-12-31 @ 05:51:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!