Ny dag

En ny dag och nya möjligheter, men jag ser dem inte klart. De finns en relativt tjock dimma som hindrar mig att se med klara ögon. Har varit så i några år och jag kämpar emot så gott det går.
Har inte gjor så mycket med dagen, tagit det lugnt och stillat mitt mörka sinne. Har plockat undan lite granna med iaf det som sod på dagens lista. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Ska upp till centrum imorgon och hämta ut ett paket. Mina nya jympaskor då de jag haft i några år nu har sagt sitt och vilar i frid nu. Ingen mening att laga dem för sulorna har gjort sitt. Så nu har jag ett par nya jag kan slita på i några år.
 
Mörkret kommer allt närmare även om jag har några ljus tända. Rummet krymper mer och mer även om jag ser att jag är på väg mot rätt håll. Ett seg i taget säger de och jag får tro dem för ju fler steg jag tar blir jag allt räddare.
När jag är ensam kan jag skrika så högt jag vill utan att någon hör mig. Men det är när folk hör mig som jag skriker lägre men längre och det skrämmer mig och dem som lyssnar. Sträck bara ut handen så tar jag den jag lovar.
Publicerat: 2017-01-03 @ 17:28:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!