Skäggetorpsdagen

En dag uppfylld med trött energi och sporadiska skratt och småleenden. Dagen har varit fylld med saker att göra hela dagen och nu när jag sitter hemma kan jag nu ärligt säga att jag är mer än bara utmattad. Kommer att sova gott när jag väl lägger huvudet på kudden senare ikväll. Över lag så är jag nöjd med dagen även om jag sov dåligt inatt. Som vanligt och jag vill inte gärna ta insomningstabletterna.
Var som sagt i farten sedan 10.00 idag och förberedde inför Skäggetorpsdagen och dagen började inte bra med att det regnade hela förmiddagen. Lyckligtvis så slutade det vid lunchtid och folk strömmade runt för att delta i aktiviteterna. Även om det var relativt kyligt uten så var det ändå behagligt och eftermiddagen var relativt regnfri. Men det kom dock fin fint duggregn senare på eftermiddagen.Tyvärr kom det inte så mycket folk som det brukat göra de tidigare åren. Men det kom fler än vi alla hade räknat med med tanke på vädret. Även om vi var några man korta så fick vi allt att rulla på bra och vi lyckades till och med att ha rotation även om vi inte riktigt trodde det först. Men lite gruff blev det, men som sedan löstes med leenden.
 
Nu sitter jag hemma i tystnaden och njuter av att jag äntligen får sitta ner och njuta av att det är tyst. Prat, tjatter och barna skratt har fyllt öronen hela dagen och vid fyra var allt äntligen över. Det kommer att bli en tidig kväll för min del då jag sov dåligt natten innan och det är ju trots allt en dag imorgon också. Dock har jag lite saker kvar att göra innan jag kommer att göra kväller. Måste lägga min munkjacka i blöt då jag fick en massa fläckar på den då jag stod vid grillen. Mina kära kollegor i hgf styrelsen slog fasta att jag faktiskt försökte grilla mig själv. Jag erbjöd mig att grilla C men det gick hon inte med på och hennes dotter gick inte med på det heller. Ja ja försöka går ju alltid eller hur. Så nu känner jag mig som en korv hela jag. En blandning av pippi (kyckling) och nöff nöff (fläsk) korv. Ett långt varmt bad kommer det också bli kan jag lova, väldigt varmt bad ska tilläggas med stora bokstäver.
Publicerat: 2014-05-11 @ 18:09:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!