Soliga lördag

Lördags kväll dock en relativt tidig kväll då klockan ännu inte bli 18.00. Sitter hemma hos mor och njuter av tystnaden och lallar runt i cyberrymden. Som vanligt hittar jag inget roligt utan bara gör det gamla vanliga och lite till. För övrigt så borde jag kanske gå ner och vara lite social, har suttit här uppe nu i några timmar och de börjar kanske undra om jag har gått och dött eller något. Vilket jag i och för sig inte har gjort.
 
Har inte gjort så mycket idag egentligen, vaknade skapligt av att jag var dunder kissnödig och verkligen inte kunna sova vidare. Kanske lika bra då jag kom upp skapligt. Sedan tillbringade mor och jag förmiddagen med att gå till Tannefors då mor behövde göra lite ärenden där. Därefter knatade vi tillbaka i det fina vädret, det kunde ha varit skönare om det inte blåst så dant som det har gjort under dagen. Ska kanske inte klaga då vädret faktiskt var riktigt bra för att vara mars. Hur som helst så var vi inne i en pryttelbutik och jag införskaffade mig lite nya servetter för decoupage, samt en ny penna med mitt namn på. Plus två magneter med roliga citat/textrader på. Inte mycket mer än så. Det tog oss hela förmiddagen att gå dit, uträtta alla ärenden och sedan gå tillbaka. Var skönt att få komma ut och röra på sig då man sitter hela dagarna och inte rör sig speciellt mycket.
 
Mer än så har jag inte gjort av dagen. Skönt det också faktiskt! Gårdagen var fylld med saker att göra och som vanligt kom jag inte ifrån jobbet i tid. Det brukar inte vara till det vanliga att jag gör det. Det brukar vara en så där 15 till 30 minuter efter avsatt slut tid. Men men! Gjorde lite decoupage samt ett litet fönster med olika saker i...så det blev en del klippande och klistrande för min del. Alltid lika roligt och man vet verkligen inte hur slutresultatet kommer att bli. På eftermiddagen fick vi även fika då Miss H1 bjöd på tårta då det var hennes födelsedag. Det är alltid trevligt och en fredagseftermiddag är det dessutom lite roligare.
 
Nej ska gå och vara social nu och återvända till verkligheten utanför cyberrymden. För vem vet vad kvällen har att erbjuda. Det lär nog bli så att jag sitter och tittar på melo finalen. Har bara sätt den första delfinalen så jag har ingen aning om vad det är för låtar som är med. I år har jag verkligen noll koll på melo då jag i vanliga fall brukar ha det då jag är en slagernörd.
Publicerat: 2014-03-08 @ 17:45:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!