Sjuklig måndag

En ny vecka och en ny dag med många vägar att välja mellan. Men jag kan inte påstå att den här veckan har börjat så bra. Blev till att vara hemma idag från jobbet. Vaknade med en hals som var tjockare än den fetaste osten du kan tänka dig. Och det var knappt att jag kunde prata alls. Men tack och lov så har jag rösten kvar och det börjar gå tillbaka. Får se hur det blir med morgondagen om jag stannar hemma då eller om jag åker till jobbet. Men då jag känner mig bättre så tror jag att det blir att jag åker. Men jag tar ett steg i taget för att vara på den säkra sidan om jag säger så.

Med tanke på att jag varit hemma idag så har inte mycket hänt av dagen. Har mest suttit och slöat framför dumburken och med papper och penna i knäet. Då jag har fått tillbaka min inspiration så vill jag inte släppa den i första taget. Även om det mest är en massa dravel så vet jag inte vad det blir med jag skriver. Låter det föda på och sedan får jag lägga undan det ett tag innan jag går genom allt jag skrivit för att se om jag får ihop något av det. En text måste få mogna om den ska bli bra. Och man måste döda sin älskling om den ska bli bra. Det har jag fått lära mig både från Öland och från skrivarkursen jag går nu.

Helgen hemma hos mor var lugn och stillsam, det var skönt att få komma hemifrån ett tag. Bli lite bortskämd av sin mor, det behöver man imellan åt oavsett hur gammal man blir. Man vet ju aldrig hur länge det varar så det gäller att ta tillvara på de stunder man har med sina föräldrar. En dag i taget med andra ord.
Publicerat: 2014-03-10 @ 14:48:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!