Bättre sent än aldrig

Sena kvällen och jag borde sova. Men av någon anledning vill inte min kropp låta mig sova. Dock kommer det en stund då även den ger upp den också. Jag vet att John Blund är i krokarna för mina ögon har börjat samla på sig sömnens grus. Så det är upp till min bångstyriga kropp att bestämma när sömnen ska infinna sig.
Har tillbringat dagen hemma idag, med en migrän som inte velat släppa (vilket är stort sett borta nu) och en hals som gör sig påmind och hämnas på mig genom att ta bort min röst så det bara har varit ett krasslande läte när jag försökt prata. Det är först nu på kvällen som jag kunnat prata igen. Det återstår att se hur morgondagen ser ut. Jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa. Jag vill inte vara hemma, men är man dålig så är man och inget man kan göra åt.
 
Men veckan är som sagt snart slut och det har gått fortare än väntat. Det känns som det var fredag igår redan och att jag nu var hemma hos mor, men det är nästan en vecka sedan nu. Historiskt vad fort tiden går, varför gör den det och varför går det fortare när man är äldre? Ja ja...imorgon är det fredag igen. Kommer inte att ske så många saker under morgondagen. I och för sig vet jag inte om det stämmer för dagarna tycks bestämma själva om jag ska vara med om saker eller om det är händelselösa dagar. Det ända jag vet är att jag ska hem till en granne till min far och äta raggmunk på kvällen. Vilket jag faktiskt ser fram emot. Det var ett tag sedan jag åt raggmunk. Det blir inte till att jag gör det själv då det är sådant larpande med det och det brukar alltid bli så mycket. De få gånger jag har ätit raggmunk under våren och vintern så har jag gått till Delikattessbutiken. Men det behöver jag inte den här gången. ;-)
 
Det borde räcka för ikväll och att jag bestämt går till sängen för att sova. Men tyvärr måste jag göra små saker innan jag kan göra kväller. Det är typiskt mig och det lär nog inte bli en förbättring den närmsta tiden eller över huvudtaget. Fast man ska aldrig säga aldrig eller hur?
Publicerat: 2014-03-13 @ 23:07:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!