Negativitet och helgens lugn

Nästan en veckas frånvaro och jag undrar vad jag egentligen vill skriva och dela med mig av. Men då är frågan vad som egentligen hänt. Då jag inte har lagt mycket på minnet och saker har försvunnit ur mitt arkiv då jag har haft allt för mycket att göra och tänka på. Men jag har nästintill tappat hoppet om mycket och lite till av många anledningar. Och jag känner att mycket har orsakats av saker som egentligen inte borde hända men som inte förvånar mig. Får kanske nöja mig med att det har varit en relativt behaglig försommar och jag hoppas på bekvämlighet och en lystrande sommar. Men jag är rädd för att mitt exem kommer ställa till det för mig den här sommaren. Det har redan börjat och gett mig årets största vätskefyllda blåsa. Lika stor som en tia och i det här fallet så hann den spricka innan jag hann göra något. Så aj säger jag just nu! I vanliga fall så är de oftast små men däremot många. Men det händer i mellan åt att de får för sig att bli större.
 
Om jag ska fortsätta i den negativa andan så har jag bråkat med arbetsförmedlingen och jag känner att än är inte denna pers över även om vi har kommit in i en tillfällig vapenvila. Frågan är bara hur länge den varar eller om den klarar sig förbi de veckor som jag har kvar eller om det kommer poppa upp några svärd här och där. Arbetsförmedlingen bråkar och ställer till problem om ev. förlängning på Medborgarskolan för min del och jag har fått dra i flera trådar och inte har det underlättat heller om jag säger så. Som grädde på moset så kommer jag få en ny handläggare nu under sommaren. Igår kom jag fram till att det blir den åttonde handläggaren på tre år som jag får. Åtta handläggare på tre korta år ska det verkligen vara så kan man undra. Jag vet inte själv längre och inget förvånar mig längre när det gäller denna KGB liknande myndighet. Ledsen att säga det men just nu känns det som så.
 
Har varit iväg och firat min syster och systerson som fyller nu i juni. Men då de inte är hemma när de fyller så firade vi dem nu. Kul kul och de blev glada över presenterna. Tänk vad desperata idéer kan vara givande även om man har haft tanken på just detta tema på presenterna en längre tid. Jag var nöjd med resultatet med de inköpta presenterna och de/den present som jag själv gjort. Nu är det ett tag kvar innan nästa födelsedag så jag kan pusta ut. Även fundera lite på vad jag ska köpa till nästa födelsedagsbarn, men inget som måste göras nu. Däremot något som jag ska göra nu är att säga åt min kropp att gå och lägga sig. Jag inser att min kropp inte längre klarar av att vara uppe för länge. Jag börjar bli gammal, det är bara att inse det. Samt att mycket av min energi den sista veckan har gått åt till saker jag egentligen inte vill att den ska gå till. Dock är det helg nu så jag borde vila ut och ta hand om mig själv.
Publicerat: 2014-06-14 @ 23:21:33


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!