Förunderliga ord

En förunderlig dag? Kanske den har varit men den har varken gått för fort eller för långsamt. En dag som har gått lagom fort fram så att man har hunnit med att förstå sina tankar. Inte ofta det händer för min del. Det har egentligen inte hänt så mycket med diverse saker som händer eller inte händer i mitt liv de senaste dagarna.
Har varit och firat kusin L då hon har fyllt 30. Det var faktiskt riktigt trevligt och det var ett år sedan vi träffades. Även de flesta andra som var där var ett tag sedan jag träffade. Dessutom fick jag träffa lilla söta A. Måste säga att jag är nu förälskad. Han är så söt och det är nästan så att man blir sugen på att skaffa egna. Får kanske göra som min kära systerdotter sa för några år sedan. Det är bara att gå ut på krogen och hitta en. Om det vore så enkelt.
 
Med detta sagt så har dagen varit bra. Kvällen har jag bara suttit och bara varit. Mitt knä har bråkat en del under kvällen, kanske beror det på att jag har stött mig mer på det utan att använda kryckorna. Men det har blivit bättre och är inte lika svullet längre. Dagen kunde även varit lite bättre om vädergudarna bestämt sig för vilket väder det ska ha varit idag. Antingen så sken solen eller så regnade det. Eller som det gjorde mestadels tycker jag att solen sken samtidigt som det regnade. Min arma lilltå sa sitt om att det var åska i området även om vi inte hörde något och upplevde skådespelet. Kanske lika bra det, och det var riktigt mörkt på himlen så jag trodde nästan att det kunde braka loss. 
Ikväll blir det en tidig kväll för min del. de senaste dagarna har jag sovit dåligt, och kanske beror det på mitt knä men jag vet inte. Så tidigt tidigt tidigt vilket menas direkt i säng efter detta inlägg. Imorgon är det en ny dag och en ny vecka. Har dock en vecka kvar till ledigheten så jag längtar. Får bara hoppas på bättre väder då. Dessutom planerade jag min ledighet riktigt bra då Medborgarskolan ska flytta till de nya lokalerna när jag är ledig. Så jag slipper vara med och flytta saker. Men har varit med om att packa ihop det mesta. Nu är det inte mycket som är kvar att göra när det gäller materiel då det mesta är nerpackat. Tur att man har en hel del i lådorna som man kan pyssla med. Men på torsdag så kommer jag att packa ner mina lådor inför flytten och då gäller det att göra något annat på fredagen. Men vad? Ska kanske infinna mig i min skrivarbubbla, bara synd att jag inte har mitt köksbord på jobbet som jag kan ligga under och komma på nya mästerverk.
Publicerat: 2014-06-29 @ 21:20:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!