Utöver det vanliga

Dagen har varit mer än bara vanlig och denna dag har gått så fort att man kunnat tro att den har åkt skriller på en nyspolad bana. Men icke då, en helt vanlig dag som kanske är lite utöver det vanliga. Även om jag var lite småseg när jag steg upp imorse så fick jag fart så fort jag kom utanför porten. Blev till att sitta ett tag i reseptionen ett tag på förmiddagen och blev satt i arbete så fort jag hann sätta mig på stolen. Det gick i ett och jag hann inte riktigt fika som vanligt. Var så inne i arbetet att jag höll på att glömma det. Efter en hektsk morgon blev det till att ha lite körsång och då släppte allt som jag hade i huvuet. Det gör så otroligt mycket och oj vilken energi man får under tiden vi sjunger. Mäktigt måste jag säga!

Eftermiddagen, tja den gick fort den med. Men på något sätt blev tiden lite långsammare än vad den var under förmiddagen. Satt och fnulade med att experimentera lite med ringsmycken och jag kan inte säga att jag blev helt nöjd. Ett och annat fin ord ploppade ur munnen. Givetvis förfinade jag orden för min omgivnings skull. Men C och de andra damerna tyckte att det var underhållande. C tyckte att man skulle skriva ner allt jag säger och sedan få ihop det till en novell eller en reformerad dikt. Ja varför inte, men då får någon annan skriva ner dem för jag hinner inte alltid inse vad jag säger även om munnen väljer medvetet att cencurera orden för de andras öron.
Snick snacket gick givetvis fram och tillbaka och det blev en del saker att diskutera. Under lunchen blev det till att ha onsdagskonferans med AS. Glömde givetvis lunchen hemma och jag var ju tvungen att få något i magen eller hur. Men å andra sidan har jag lunchen klar till imorgon. Ett mynt har ju alltid två sidor som man säger. Inte illa för den här trötta hjärnan.

Nu har jag fötterna högt och förbannar mitt knä som har bråkat i ett par dagar med mig. Eller rättare sagt ända sedan det blev väderomslag och kallare ute. Det roliga är att det är inte det knä jag har problem med som bråkar utan det "friska" knäet som bråkar. Det där däremot får jag inte ihop. Någon som kan förklara? Inte, förstod det. Ska inte göra så mycket mer av dagen utan bara vara. Har funderingar över att ta fram kastrullen och saxen och frisera lite. Börjar bli trött på mitt hår och det lägger sig lite läskigt i nacken. Men jag ska inte röra det då jag försöker att spara ut till lite längre. Frågan är bara hur långt mitt tålamod räcker. Men jag ska lägga band på mig.
Publicerat: 2014-01-15 @ 18:13:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!