Rusar runt

Rusar runt som en galning denna fredagskväll och det känns som om jag inte får någonting gjort för fem öre. Men det får jag mellan varven till och från tvättstugan. Huga vad tvätt man har, blir väl så när man inte orkar sätta upp en ny tvättid i tid. Men inte mycket kvar nu och sista maskinen med tvätt körs. Sedan är det bara köra på antar jag. Känns skönt att inte göra så mycket en fredagskväll som denna. Även om jag känner att jag borde ha gjort så mycket mer.

Men borde hålla de rastlösa spasmerna i kontroll och låta dem hamna i dvala fram till måndag. För då börjar jag jobba igen efter en tids ledighet. Det har varit oerhört skönt att få vara ledig men nu känner jag att det räcker. Dags att återgå till verkligheten igen med stora steg. Och jag börjar även få kontroll över min dygnsrytm även om den inte riktigt har återgått till det normala än. Men det kommer väl så småningom. Jag hoppas på det dock för annars kommer jag inte vara lätt att handskas med när jag är tillbaka på Mbs.

Imorgon blir det till att gå upp tidigt. För vid elva blir det till att knata iväg för att förbereda inför julgransplundring. En heldag med massa att göra och säkerligen lite till. Ska även en sväng hem till far imorgon eftermiddag för att lämna över en dator till dem. Då deras stationära har dött totalt och nu har deras bärbara tydligen sagt sitt med. Bara tur att jag har en till övers. Får bara hoppas på att min inte säckar ihop för då blir det mer än bara problem. Söndag blir det en fylld dag så jag kommer inte gå lottlös i helgen. Upp skapligt på söndag och knata iväg på ett möte vid lunchtid. Men tja...mer kan jag kanske inte begära. Jag bara funderar på vart tiden tog vägen då jag tänkt hinna gå på rean under tiden jag var ledig. Men det har inte blivit så. Konstigt...vad kan jag ha gjort!?.
Publicerat: 2014-01-10 @ 19:53:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!