Error i planeten

Solförmörkelse i tunneln och totalt error i hårdvaran. Kan det bli bättre än så här? Med detta till trots var dagen mer än bara effektiv och tro det eller ej stimulerande. Svårt att förstå med tanke på omständigheterna men det är mer än bara sant. Stort sett hela morgonen och förmiddagen var förvirrande och det gick i glömskans tecken. Jag kan bara säga att error var förnamnet och jag kan inte riktigt förstå att jag faktiskt kunde fungera när hjärnan inte alls ville sammarbeta. Men jag hann med mer än vad jag trodde och tidigt kom jag till jobbet dessutom. Det var länge sedan sist jag kom så pass tidigt. Vaknade skapligt och kom upp redan efter första larmet och det händer sällan. Mer än sällan om sanningen ska fram.
Enligt Miss A så var jag för effektiv och för snabb med mina uppgifter. Det blev till och med lite förväxling med lite papper som jag av misstag råkade ge till Big boss istället för att ge det till Miss A. Jag skyllde på mitt error och att jag hade fötterna uppåt och huvudet neråt. Men jag vet i tusan om hon trodde mig. Ha ha men vi fick oss ett gått skratt av hela händelsen. Han även hjälpa några av damerna att kopiera och leda några elever till rätt lektionssal och lite till. Miss H1 och jag möblerade dessutom om i fikarummet och vips så blev det större och mer öppet. Detta mina vänner var bara förmiddagen. Hann mer än vad jag brukar göra en onsdag och tyvärr blev det ingen körglädje idag. Men man kan inte få allt här i livet.
 
Under eftermiddagen blev det en gnutta segare, men jag kan inte påstå att jag inte var effektiv då heller. Satt en stund i vårt huvudrum och stickade medan jag försökte lyssna på kacklandet från de andra hönorna. Dock stod jag inte ut, dessutom var det alldeles för syrefattigt för mig att kunna fungera med mitt error. Så jag gled upp till vinden och plan 5 för att som jag sa dansa can can. Det skulle vara en syn vill jag lova, men inget någon kommer att få se. Då jag har två vänsterfötter och tydligen vara den som för så blir det till att låta bli dansen.
Gav mig på att göra något helt nytt och testa mina få fungerande små grå. Tanken jag hade var att göra en tiara, men tråden jag valt ur var alldeles för tunn så det blev en prälprydd blomma som så småningom ska bli en huvudprydnad. Det är iaf tanken, men det återstår att se imorgon då jag ska fortsätta på den. Kanske blir det något annat då jag även hann påbörja en fjärill som jag ska göra klart. Kanske blir det någon kombo med blomman och fjärillen. När det väl är färdigt kommer det bli ett av mina bidrag till utställningen vi ska ha i mars på bibioteket.
 
Nu tänker jag bara ta det lugnt och ladda batterierna så att jag orkar med morgondagen. Får bara hoppas på att jag inte har error. Å andra sidan har alla andra fått sig ett gott skratt åt mig under dagen. Miss A fick mig även att glömma diverse saker jag hade tänkt prata med henne om. Det är fortfarande inte kommit tillbaka och det skulle inte förvåna mig om jag kommer på det precis innan jag somnar. Natten som var sov jag för första gången en hel natt utan mirakelmedicinen. Vilket gladde mig oerhört och nu kanske jag inte behöver ta dem varje kväll. Ska försöka att sova utan den ikväll också för att se. Annars får det bli att ta den och bli helt utslagen. Dock känner jag fortfarande av ett av de biverkningar av den andra nya medicinen jag fått. Inget roligt och att gå runt som om man hela tiden tror att man ska bli illamående är inget jag rekomenderar. Kan inte gå runt hela tiden och knapra på något för att det ska hålla sig borta.
Publicerat: 2014-01-29 @ 18:46:17


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!