Seg evighet av jakt

Fredags kväll och jag är mer än bara slutkörd. Dagen har gått smidigt och relativt fort fram. Inte för fort och kanske en aning segt dock. Men det överlever jag antar jag. Min mage har varit på krigstigen hela dagen och har inte gjort dagen bättre för det. Med detta till trots så har dagen varit mer än bra. Den kunde ha varit bättre om inte vissa saker strulat för mig. Åkte in senare till jobbet idag då jag satt och jagade personer på af hela morgonen. Efter mycket om och men fick jag iaf tag på en tjomme på af och frågade hur de tänker när de skickar ut anvisade jobb som vi ska söka. Jag fick hem igår två jobb som jag ska söka enligt dem, men det är inte några jobb som jag kan söka. Det var nämligen två jobb som sjuksköterska och jag är inte äns utbildad sjuksköterska så jag har lite svårt att förstå hur jag ska söka dem. Och jag VET att landstinget och även dem inom den privata sektorn inte vill ha in mina ansökningar om de nu inte söker en säljare, styckare eller lokalvårdare. Nu i detta fall så var det just sjuksköterska och det går inte ihop. Och den personen jag pratade med menade på att jag skulle söka dessa jobb iaf för jag kunde ju bli anställd. Men det betvivlar jag på och som patient skulle jag inte vilja gå till denna sköterska. Men till slut lyckades jag iaf få den här kvinnan gå in på min sida på deras dator och se att jag inte kan söka sådana jobb och hon gav efter. Så nu behöver jag inte söka dessa jobb, men jag måste tydligen jobba mer på hur jag bemöter handläggare på arbetsförmedlingen. Men hallå? Det är inget jag behöver jobba med när jag vet när jag har rätt, sedan kan jag förstå att jag ska lyssna när de har något att ge mig så som råd och jobb inom de områden jag kan söka jobb. Mer behövs inte tycker jag. Detta ska jag ta upp med min handläggare när jag pratar med henne nästa gång. Jag ska inte behöva utstå sådant här med tanke på hur min situation ser ut.

Så sena förmiddagen och eftermiddagen gick åt att måla om ett par kartonger samt göra klart presenten till min syster. Det tog en hel eftermiddag och jag blev klar i sista stund. Lite smått stressigt får jag erkänna och det är skönt att det inte är något jag behöver tänka på just nu. Hann även babbla runt med AS, L, C och Mr P. Även Miss A innan hon gick för dagen. När dagen väl var slut gjorde jag följe med AS och på ett eller annat sett efter hon hade gått in hos en av frisörerna i Skägget och klippt topparna satt jag i frisörstolen och fick håret klippt med. Klippte bort lite av det slitna eller det mesta av det slitna. Har ju inte klippt håret på ett år (inte sedan jag kapad allt) så jag kan ju säga att det behövdes. Så nu klarar jag mig ett tag till innan nästa gång. Sedan blev det till att handla hem lite fredagsmys och därefter en prommis hem.
Sitter nu hemma och bara är. Gjort det sista på kartongen som jag ska lägga systers present i så nu behöver jag bara slå in paketet så är det färdigt sedan. Har även hunnit duscha och äta också på den korta tid som jag varit hemma.

Mer än så här tänker jag inte göra och nu kallar sängen på mig. Det lär inte bli en tidig kväll även om jag egentligen behöver det. Får bli en tidig kväll imorgon dock för jag vet att jag behöver sömnen då min kropp är i onåd om jag säger så. Imorgon blir det till att fira syster då hon fyller på måndag. Mer än så är det inte inplanerat. Det återstår att se vad morgondagen har mer att erbjuda. Ska dock inte vara överanbisiös känner jag för jag vet att min kropp och min själ inte orkar med det. Det ska och kommer vara en lugn helg för min del.
Publicerat: 2014-02-21 @ 23:44:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!