Rosdofternas hemlighet

 
Man kan nästan säga att sommaren är på väg mot sitt slut även om det är ett tag kvar. Jag misstänker att det kommer bli en mycket fin höst i år och jag hoppas att den inte blir allt för varm. För det första så är värmen ett mycket obehagligt ting när man inte mår bra i den, och för det andra så kan det kännas som om tiden står still utan att det händer något speciellt. Missförstå mig rätt nu, jag gillar sommaren och värmen men i måttliga mängder. När det blir för varmt mår jag riktigt dåligt och fungerar inte som en människa ska göra under en härlig och varm sommar. Det är mycket som slår fel i min kropp som om alla strängar och gud vet vad i min kropp börjar slåss mot varandra. För att vända det negativa till något positivt så måste jag säga att det bästa med sommaren är all den prakt som sker under de månader vi kan kalla för sommar. När blommor och träd blommar och slår ut, och bär frukt till det som komma skall under hösten. Jag älskar att se förändringarna från att allt gror och är kala buskar och träd till att det växer och knoppar till att allt slår ut och ger ifrån sig underbara dofter.
 
Jag kan inte säga att rosor är mina favoritblommor men de är oerhört vackra och när de börjar komma med knoppar och sakta men säkert börjar blomma vet jag att det kommer en underbar doft. En härlig känsla av frihet och fullt med liv. Det är svårt att komma ifrån och motstå. Det är en del av sommaren och kan det bli bättre än så här? Det är nu som jag önskar att jag hade en liten plätt där jag kan ha mitt eget. Då vet jag att jag vill ha ett par rosbuskar som ger mig min sommarfrid och ett inre lugn. Nu vet jag att vissa kommer att höja på ögonbrynen då jag alltid har varit anti när det gäller att ha trädgård och rabatter osv. Men man växer med det med tiden antar jag och man blir äldre och visare.
Publicerat: 2014-08-15 @ 17:09:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!