Yxa

En ny vecka har precis börjat och jag känner mig intelektuellt utmattad. Vilket inte alls tillhör vardagen om jag ska vara ärlig. Men det är en härlig känsla och ett visst behag.
Men med detta till trots har jag lidit av nervositet och en gnutta orolighet under dagen. Vilket är grundat men helt onödigt jag vet. Imorgon ska jag påbörja en testperiod med att sitta i receptionen och göra divers alltiallo uppgifter på kontoret. Jag ser fram emot det även om jag är riktigt nervös. Har ännu inte berättat för alla vad jag ska göra för jag vet hur det kan tas emot och reageras.

Förutom det ruggiga vädret och det så kallade duggregnet har det inte hänt så mycket. Hann med att prissätta alla saker som ska säljas på lördag under Hospitaltorgetsdag. Dessutom lyckades jag virka färdigt en vit guldfisk som enligt vissa är albino. Mer än så har jag inte gjort under dagen. Låter lite jag vet, men mycket hinns med mellan alla akter osv. Samt att vi hade vi veckans höjdpunkt, vårt måndagsmöte. Visst ja...jag påbörjade att sticka en can can sjal i brist på annat att göra.
Dessutom har vissa kommit fram med noggranna övervägningar att jag bär tedenser till att vara gruppens yxmördare bara för att jag erbjuder att lösa problemen med en yxa. Yxans nödvändighet är alltid bra och en nödvändighet. Men det uppskattas tydligen inte av mina kollegor. Dessutom funderar de på om jag verkligen är en kvinna eftersom jag tydligen ofta säger "kom till pappa". I-landsproblem jag vet och vi har ju inget bättre för oss då vi är "lata arbetslösa"
Publicerat: 2013-09-16 @ 19:44:15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!