Orörlig

Sitter orörlig i soffan med vetekudden över axlarna. Är lika trött som en 70 åring som är piggare än en 60 åring. Men jag har överlevt dagen med råge. Dagen har med detta till trots varit riktigt bra. Har hunnit med ett och annat trots att att jag har rört mig som en gammal dam.
Det kändes skönt att få vara tillbaka till vardagen. Fick ett sådant välkomnande när jag kom imorse vilket värmet mitt gamla hjärta. Det är inte på alla ställen man får ett sådant varmt välkomnande. Det är bara synd att det är många som slutar nu i december. Kommer att kännas tomt utan dem och det har jag sagt till dem.

Även om det är måndag idag och att vi hade vårt veckomöte så passerade förmiddagen med bravur och fortare än vanligt. Och med några vaga sekunder så fick de mig att lova att jag skulle baka bullar till fredag då det är kanelbullens dag. Så på torsdag eftermiddag kommer jag göra dem till viljes. Ha ha! Fick även gå bärgsäkra gång i vårt torrskåp för att se vad Mr P och/eller Miss A behöver handla hem.
Publicerat: 2013-09-30 @ 18:46:35


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!