Kolsupare

Tisdag, kväll och en dag närmare helgen. Inte för att jag räknar men ändå! En dag att minnas med glädje och en dag då man kanske inte alls kommer ihåg vad som hände. Ja det har varit en sådan dag idag men det behöver inte vara negativt. Det har varit en massa snicksnack om diverse saker och ingenting alls. Har munhuggits med A och M hela förmiddagen och en del av eftermiddagen. Det har egentligen inte hänt så mycket av dagen, det är ganska händelselöst och i vissa fall meningslöst. Jag vet jag vet, intresseklubben antecknar, eller inte.
Under förmiddagsfikat blev det en massa skratt då Mr P frågade vart honungen var (han är en av de få som har honung i sitt te). Jag kontrade med att han inte behövde honung då han var tillräckligt söt som han var. Fick inget svar, konstigt. Iller inte, kanske lika bra. Vi äro alla kolsupare!
 
Det blev en lunch ute i det gröna och St:Lars parken det var faktiskt riktigt skönt. E 1 och jag själv beslöt oss för att äta vår lunch ute då ingen av oss ville sitta i vårt trånga och ganska kalla lunchrum på vindsvåningen. Istället blev det en parkbänk i St:Lars parken med en mumsig smörgås från Subway. En lunch vi unnade oss en tisdag som denna, det behövs ibland för att pigga upp sig själv. Fick även varsitt äpple av en kille som gjorde lite reklam för kyrkovalet och sossarna. Inte för att E 1 och jag själv bestämt oss för vad vi ska rösta på eller om vi ska rösta eller inte.
 
Under eftermiddagen oj oj oj, då var det skrivarkurs för hela slanten. Vi diskuterade de varmaste och finaste somrarna vi varit med om. Och eftersom medelåldern på gruppens deltagare ligger långt över 50 så fick jag egentligen inte vara med då de tyckte att de bästa somrarna var på 50-talet. Men jag kunde gott delta och berätta att jag har hört av en god vän som hört det från sin far att det faktiskt snöade midsommaren 1934. Inte illa och de blev imponerade. Det blev en del goda skratt och då jag är minst sisså där 35 - 40 år yngre än de andra blev det skratt, förvirring och en gnutta "tycka synd om" under tiden. Men det gör inget, för vi är en bra skrivargrupp och vi lär av varandra och med varandra.
 
Publicerat: 2013-09-10 @ 20:18:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!