En irriterande tillfällighet

Känner mig slutkörd och mer än bara irriterad. Inte roligt att få reda på saker man har kämpat länge plötsligt ändras precis innan man ska gå hem. Jag förstår inte hur svårt det kan vara att förstå att det är jag som sätter pris på de saker som ligger i försäljningslådan och ingen annan. Varför då gå och ändra på priserna på några saker och sedan ta bort prislappar på andra för att sedan lägga dem i lotterilådan. Varför inte fråga om det är okay att ändra priser och kanske flytta över en del saker för vinster.
Ja ja...nur har jag fått ventilera det hela och nu kan jag släppa taget om det till imorgon. Inte konstigt att D såg så skamsen ut när jag talade om att jag har satt pris på allt som ska säljas. Blir så irriterad, komunikation på låg nivå för vissa märker jag det. Men jag är inte den som är den och jag har lärt mig att stampa med foten som min styvfar skulle ha sagt.
 
För övrigt har dagen faktiskt varit riktigt bra. Har suttit i receptionen under förmiddagen och bråkat med datorn och svurit över att den var så seg. T.o.m segare än min egen dator och den är SEG. Har tagit emot paket och kviterat ut dem för första gången digitalt. Uj uj uj...snacka om att man ligger efter i den digitala världen. Har delat ut post, sorterat böcker som ska med på loppisen på lördag. Hmmm...vad mer har jag gjort? Kopierat givetvis och lekt med lamineringsapparaten. Mr PA försökte förklara för mig hur man laminerar, men fick tala om att det har jag faktiskt lärt mig. He he!

Eftermiddagen var däremot oerhört seg och jag fick sitta i kyla och frysa då det bara var jag som tyckte att det var kallt i rummet trots att alla fönster var öppna. Eller så är det så att jag är den ända som inte är i klimakteriet. Det säger väl en del? Blev lite putt då vissa fick för sig att bita av så fort jag sa något. Det räckte med att jag öppnade munnen. Irriterande och stämmningen fick mig att rysa mer än en gång. Bara glad över att IL var kvar och lyssnade på mitt klagande. Även om hon höll med mig i det mesta så var det skönt att få prata av sig. Det är så mycket som har ändrats den här veckan, ända sedan jag började nere i receptionen. Men jag ska inte låta deras avundsjuka slå ner mig. När det var dags att fika i förmiddags gick Mr P iväg och upp till de andra med näsan i luften och skojade om att då går han sin väg och umgås med de sina. Jag fick även reda på att när jag är i receptionen så är det inte handledare Mr P utan kollegan Mr P.
 
Nu sitter jag i min lugna vrå och förundras över hur slarviga Willhems robotar är. När de bytte brandvarnare så visade det sig att den nya är betydligt mindre än den andra. Men ides de spackla igen det hål som syns efter den förra. Men nej, dessutom sitter pluggen av och den nya brandvarnaren blinkar var tjugonde minut och det stör mig. Hmmm...om det fortsätter så får jag väl ringa och klaga för att kontrollera. Men de kunde ha spacklat och det stör mig ännu mer att de inte gjorde det.
Publicerat: 2013-09-19 @ 19:52:55


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!