Vinterns tid

Helgens slut är på intåg och jag skulle vilja ha några dagar extra ledigt. Varje söndag är det samma sak men det ändras aldrig. Ska kanske inte klaga, får vara glad över att jag har två dagar i veckan som jag faktiskt kan vara ledig och ta det lugnt. Det är ju inte alla som har det idag även om vi lever i ett modernt och upplyst samhälle. Lite läskigt egentligen när jag tänker efter. Jag är faktiskt glad över att jag bor som jag gör när andra bra över Östersjön har det så hemst att man blir mörkrädd.

Har egentligen inte gjort så mycket idag. Har tagit det lugnt och bara variit. Varit hemma hos far och Kerstin öch åt lunch. Sedan bar det av hem till faster för att sedan spela bingolotto. Men ack och ve som vanligt vann jag inget. SOm vanligt blev jag lika besviken på programmet. Förstår fortfarande inte varför jag fortsätter att titta på eländet. Dessutom förundras jag över att det fortfarande körs då det bara går sämre och sämre. Denna säsong med denna Marie har ju varit bingolottos sämsta omgång. Kanske dags att lägga ner när det går så dåligt? Visst Sveriges föreningar förlorar på det, men de förlorar på det i längden om Bingolotto ska fortsätta som det gör nu. Kanske ska föreningarna satsa på något annat, något nytt som gör och ger spänning?

Snart dags att krypa till sängs och låta John Blund ta över. Har nu denna melodi i huvudet då Mr P spelade den hela eftermiddagen i torsdags. Aja, det kunde ju ha varit någon värre sång/låt/visa. Så jag är tacksam för det lilla. Imorgon börjar en ny vecka och nya möjligheter. För vem vet vad som egentligen komma skall. Får bara hoppas på det bästa helt enkelt.
Jag hoppas även att alla har ställt tillbaka klockan då vi går på vintertid nu. För en gång skull kom jag själv ihåg det utan att någon behövt påminna mig. Annars är det alltid andra som får påminna mig, men jag har fått påminna andra. Vilket nöje det är när man själv inte är drabbad.
Publicerat: 2013-10-27 @ 21:41:01


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!