Kanelbullens dag

Tror inte att någon har missat att det är kanelbullens dag idag. Jag har det inte och har fått höra ett flertal gånger att bullarna till fikat var de godaste bullarna de ätit på evigheter. Inte för att skryta eller så, men bullar kan jag baka med bakbundna händer och ögonbindel. Det och min suprice suprice... Men det är tacksamt att höra att det verkligen uppskattas när man anstränger sig. Mr P verkade var mycket nöjd med insatsen och jag tror att det blev mer än en bulle.

För övrigt har det inte hänt så mycket under dagen, har mest flytit runt och gaggat runt som en rultig 80 åring. Dessutom har jag varit på jakt efter nyckeln till vårt lunchrum. Den försvann spårlöst någon gång mellan onsdagen och torsdagen. Lyckligtvis har det funnits personer som kunnat öppna åt oss. Men det är irriterande att den bara förvinner. Den ligger inte i det skåp vi brukar ha den i och vi vet att vi hade den i onsdags när vi åt lunch och när E1 och C2 torkade sina byxor efter fått färg på dem efter ha suttit på en stol i ett rum där man inte ska måla.

Just nu är jag inne i en period då jag gör mycket smycken med pärlor. Vet inte varför, antagligen för att pressa mitt tålamod som tryter titt som tätt. Men idag tror jag det har hållt sig i schack relativt bra. Nu sitter jag bara hemma och förundras över hur fort den här veckan har gått. Och hur mycket av lite man har hunnit med på de fem dagar som funnits i den här veckan. Nu ska jag bara njuta av helgen och inte göra så mycket mer än bara vara.
Publicerat: 2013-10-04 @ 18:59:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!