Höstmörker

Höstmörkret faller och orken har försvunnit samtidigt som jag har mer energi kvar än vad jag hade för några timmar sedan. Otroligt egentligen får jag säga! Men ska kanske inte klaga ifall det får för sig att vända. Igen!
Vaknade tidigt imorse, mem hade inte direkt någon ork alls att gå upp och det var verkligen segt att bege sig till bussen och åka till jobbet. Dock kom jag iväg och dagen gav en hel del. Det har varit upp och ner med humöret hela dagen och rastlösheten visade sig på sin tvetydiga sida. Det är ingen bra sida kan jag tala om.

Satt i receptionen under förmiddagen, den förlöpte bra även om första halvtimmen var segare än den mest segaste dagen man kan vara med om. Gjorde egentligen inte så mycket idag där nere. Bara var och virkade på mina bläckfiskar. Fick hjälpa Mr P och kopiera lite papper. Givetvis bråkade kopiatorn med mig och häftade inte ihop papprena. Så jag fick helt enkelt häfta i efterhand och givetvis fick jag ta mig en brottningsmatch med häftapparaten då den tog slut på innehåll, sedan haka sig och saker fastnade. Men jag var övermannen och vann givetvis.
Idag blev det även så att vi var ett par stycken som gick ut och åt. Mycket trevligt och första gången man faktiskt gick ut för att äta tillsammans med dessa. Mycket roligt och oerhört tacksamt. Vi hade vår torsdagskonferens. Vi mötte Mr P när vi gick och han skulle då valla in alla får igen då vi tydligen var på rymmen. Ha ha!

Under eftermiddagen blev det inte mycket gjort, var mycket trött och seg efter lunchen. Satt och virkade på mina bläckfiskar och lyssnade till lite rock med E2, AS, A och Mr P. För att öka vår kreativitet och för att vi skulle jobba lite fortare. Men för övrigt hände det inte mycket. En händelselös eftermiddag även om det hände saker hela tiden.
Ska återgå till mitt höstmörker och bara vara. Kanske går jag till angrepp mot dammråttorna i bokhyllorna. De ska inte ha makten över mina bokhyllor så mycket länge till.

Sitter nu hemma och andas lugnt och fridfullt. Imorgon blir det till att åka till Stockholm och symässan. Ser fram emot det och vi är några stycken som åker, samt några stycken från Motala. Kul att några från H & I i Motala ska med. Alltid kul att träffa likasinnade. Inte ofta eller aldrig vi träffar dem även om vi sysslar med samma saker.
Publicerat: 2013-10-24 @ 18:29:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!