Höst söndag

Dagen har varit en sådan där typisk vacker höst dag med sol och diverse höst saker. Helt underbart och jag har faktiskt inte fått något vettigt gjort även om jag pysslat lite om vartannat med diverse saker. Kan egentligen inte minnas vad.
Har även hunnit med att sitta lite med släktforskningen som sakta men säkert går framåt. Har äntligen fått svar av en person jag kontaktade för drykt en månad. Han ska maila över mig lite på en person som han har. Ska bli riktigt spännande och jag sitter och hoppar upp och ner i soffan. Känner mig som en femåring på julafton. Undrar hur det kan komma sig. Det är så kul, att man får lite respons och materiel att möjligtvis kunna gå vidare med.

Har även hunnit med att fixa mat för hela veckan genom storkok och genförbart tänkande med små medel. Man kan komma långt på det. Och tänka sig vad man kan göra med ett äpple och lite småplock från både kyl och frys. Ha ha! Undrar om inte både gammelmormor och farmor var i mig och tog över. Kändes nästan som det var så. Om jag bara kunde få några direkta svar från dem. Men men! Kan inte få allt eller hur?
Det får bli en tidig kväll för min del då det är en ny vecka och en ny dag imorgon. Och på något sätt är jag alltid segast på måndagsmornar. Det är förträffligt förvånande hur det kan vara och hur min kropp kan vara. Men jag ska visa de mina så kallade kollegor att denna vecka och denna måndag ska jag vara hurtbullen själv med ett stort leende på läpparna. Denna måndag ska de inte behöva skratta åt mig för att jag fortfarande ser ut som om jag sover.
Publicerat: 2013-10-06 @ 20:06:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!