Dramatiskt

En seg och naggade god dag som kanske inte startade som den brukar. Det var länge under tidiga morgonen som jag faktiskt trodde att jag skulle bli hemma. Att jag tappat min röst på vägen, men jag hade fel som tur var även om jag kraxade som en höna hela dagen. De flesta hade roligt åt mig och Mr P uppmanade dem att retas med mig mer nu när jag inte kunnat prata som jag velat.
Dramatiskt? Ja kanske det var...

Ja ja förutom jag sprungit runt som en galning och försökt göra mig förstådd har jag hunnit med en tur till bibblan för att låna lite böcker. Läsa ut nästan en av dem för att man har varit för rastlös av sig. Under kvällens gång var det drama/teaterkurs och oj vad roligt. Vi fick göra en massa skojsiga saker som att gå in i roller vi fått gå in i olika situationer. Intressant och roligt. Sedan var det mer men orkar inte mer nu.
DET var dramatiskt med varma ord. Men det mest dramatiska var det som skedde på bussen. Men jag är inte förvånad då det är Östgötatrafiken vi pratar om här. Men den stackars chaufören var oskyldig för en gång skull när en två bent ranglig sak börjar skrika om att hans barn ska med bussen och står utanför och gråter. Osv osv, det tog bara en kvart innan alla hans familjemedlemar lugnat ner sig och satt sig ner. Då kunde vi börja krypa fram innan det börjar igen. Det höll på så i en halvtimme....inte så roligt.
Publicerat: 2013-10-15 @ 21:02:21


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!